خط تولید آسفالت چیپسی پیش ساخته SBC

 

این شرکت در راستای طرح توسعه خط تولید وت پرس wet press ماشین آلات تولید و اجرای سیستم کفپوش جاده ای بتنی با روکش آسفالت پلیمری (Super Bituminous Concrete)یا SBC را ارائه می دهد که به شکل پیش ساخته تولید شده و در محل نصب می گردد.

 

این کفپوش جاده ای  ، از تایل بتنی با ابعاد 1*1 متر  و ضخامت  10سانتی متر  می باشد که با  تکنولوژی   پیشرفته presswet  تولید شده و با روکشی از آسفالت SBC به ضخامت 5 سانتی متر با پرس 700 تنی وکیوم می گردد و به صورت پیش ساخته تولید می گردد سپس با دستگاه  اتوماتیک نصب کفپوش پس از زیر سازی و پاشش چسب ابوکسی در جاده نصب می گردد  .

                                                                                                   :SBCآسفالت 

پايين بودن عمر عملكرد آسفالتهاي متداول نوسان رو به رشد قیمت قیر و هزينه‌هاي گزافي كه بابت نگهداري روسازيها پرداخت مي‌شود و همچنين صدمات بوجود آمده در بعضي مناطق خاص روسازي،  ازقبيل ايستگاههاي اتوبوس، تقاطعات، ميدانها،‌شيبهاي تند، مناطق پرترافيك خيابانها، پاركينگهاي مراكز صنعتي و عرشه پلهاي فلزي، ضرورت استفاده از آسفالتي را مي‌طلبد كه بتواند با داشتن خصوصيات بسيار ممتازتري  نسبت به ساير مخلوطهاي آسفالتي، نيازهاي مربوطه به اين مناطق را برآورده نمايد.

آسفالت مقاوم SBC   ‌به دليل چسبندگي فوق‌العاده، پايين بودن فضاي خالي و بالا بودن مقاومت مكانيكي نیز مي‌تواند بهترين گزينه باشد. قابل توجه اينكه بزرگترين ضعف آسفالت در كشش است.

پايين بودن مقاومت كششي مخلوط بتن آسفالتي، از عوامل بروز خرابيهايي نظير تركهاي حرارتي، تركهاي خستگي، عريان‌شدگي مصالح سنگي از قير، جداشدگي دانه‌ها (شن زدگي)، ايجاد چاله و درنهايت  اضمحلال روسازي مي‌باشد. درحاليكه آسفالت  SBC به دليل ساختار خاص خود (تركيب و امتزاج فيلر و قير و توليد چسبنده‌اي با الت قطبي بسيار بالا) و همچنين تخلخل بسيار كم مي‌تواند مسائل و مشكلات مذكور را برطرف نمايد.  

از آنجايي كه مصالح سنگي مي‌توانند تأثير قابل توجهي برروي خصوصيات مكانيكي آسفالت SBC  داشته‌باشند و اينكه با توجه به مطالعات انجام شده، كارهاي تحقيقاتي كمي در اين زمينه انجام گرفته‌است، لذا بررسي تأثير انواع مصالح سنگي (درشت دانه، ريزدانه و فيلر) در اين مخلوطها و درنهايت بدست آوردن دانه بندي بهينه‌اي كه بيشترين مقاومت كششي را بدهد، ضروري بنظر مي‌رسد.

فرسودگي و شكست در رويه بزرگراههاي داراي حجم ترافيك، بارگذاري و سرعت ترافيك بالا، نياز به لايه‌اي نازك را كه با آن رويه‌هاي جديد ساخته شوند و يا رويه‌هاي قديمي جهت عبور چنين ترافيكي احيا شوند، ايجاب مي‌نمايد.

با شرايط ترافيك امروزي، با افزايش حجم ترافيك، حركتها و توقفهاي ناگهاني، رويه‌هاي قديمي نمي‌توانند سرويس‌دهي قابل اطميناني داشته‌باشند، مخصوصاً زماني كه قرار باشد، آسفالتهاي متداول برروي سطوح بتني قديمي اجرا گردند.

آسفالت SBC به دليل دارا بودن مقاومت مكانيكي بالا از يك طرف و حداقل فضاي خالي از طرف ديگر از پتانسيل بالاتري در تمام شرايط بارگذاري نسبت به مخلوطهاي آسفالتي متداول برخوردار مي‌باشد وداراي عمر خستگي طولاني‌تري است.

 

 آسفالت، تركيبي از مصالحي است كه در مواقع گرما منبسط و در فصل سرما منقبض مي‌شوند. گرما در مخلوط، ايجاد فشار و سرما ايجاد كشش مي‌نمايد و درنهايت باعث ناتواني مخلوط آسفالتي گرم در امر مستهلك كردن اين تنشهاي داخلي مي‌شوند. تنشهاي حرارتي ايجادشده در آسفالت مي‌توانند باعث خرابي سازه‌اي آسفالت شوند و بصورت موج برداشتن،گودي مسير چرخ و خود را نشان دهند. ولي تنشهاي كششي ايجادشده در خلال سرما خود را با ايجاد تركهايي در داخل آسفالت ظاهر مي‌سازند.

آسفالت SBC مي‌تواند در برابر بارهاي ترافيكي سنگين و شرايط نامساعد جوي براي مدتي طولاني مقاوم باشد.

چسبندگي بهتر بين قير و مصالح سنگي در اين نوع آسفالتها و درنتيجه افزايش مقاومت كششي، مي‌تواند اين مخلوطها را داراي كاربرد ويژه و ممتازي ازجمله بعنوان روكش عرضه پلهاي فلزي بنمايد.

مسائل اقتصادي:

براساس مطالعات انجام شده و تجربيات بدست آمده،‌آسفالت SBC نسبت به آسفالت های متداول ،‌داراي مزاياي بسياري است كه مهمترين آنها،افزايش عمر مفيد و دوام اين مخلوطها  مي‌باشد. اصولاً در بسياري از موارد تعميرات بعضي از خيابانهاي داخل شهر و يا جاده‌هاي برون شهري، به علت حجم ترافيك سنگين، كاري بسيار مشكل است.در چنين محلهايي،‌انحراف ترافيك باعث بوجود آمدن هزينه‌هاي مختلفي بر مصرف‌كنندگان آن جاده خواهدشد.ضمن اينكه در بعضي از شرايط، اين امر امكان‌پذير نمي‌باشد.كاربرد آسفالتهاي SBC ، نياز به تعميرات مرتب و دائمي ندارد،‌كه از اين بابت، قطعاً سود سرشاري عايد سرمايه‌هاي ملي مملكت خواهدكرد.همچنین با توجه به هزینه خرید قیر ، هزینه حمل قیر تا کارخانه ، هزینه سوخت ، هزینه نگهداری و بهره برداری از قیر نیز تاثیر بسزایی در افزایش هزینه های جاری آسفالت های متداول دارد که این مشکل با  جایگزین شدن  پودر SBC به جای بخش قابل توجهی از قیر گام بلندی در یک صرفه جویی عظیم اقتصادی می باشد . بنابراين از هرحيث، صرفه اقتصادي و فني آسفالتهاي SBC بر آسفالت های متداول محرز مي‌باشد و قطعي است كه با استفاده از مخلوطهاي آسفالتي SBC ، سالانه صرفه‌جويي قابل ملاحظه‌ايدر بودجه عمراني كشور بوجود خواهدآمد.

 

آسفالت SBC :

مخلوطي است كه از تركيب مصالح سنگي و قير( به مقدار کاهش یافته ) و پودر SBC .

آسفالت SBC يكي از انواع آسفالتهاي گرم مي‌باشد، كه اساساً در ایران  ابداع گرديده است 

.

خصوصيات آسفالت  SBC :

  آسفالت SBC داراي مشخصات فوق‌العاده‌اي مي‌باشد كه از اين حيث نسبت به ساير مخلوطهاي آسفالت گرم داراي ارجحيت است. خصوصيات مهم اين آسفالت به شرح ذيل است:

1. داراي چنان قابليتي است كه پس از گذشت تنها چند ساعت مي‌توان ترافيك را برروي آن عبور داد.

2.به انواع سطوح مخصوصاً سطوح بتني باسيمان پرتلندبه سختي مي‌چسبدوداراي خواص پيوستگي وچسبندگي بالايي است.

  3. داراي استقامت كافي و مقاومت در برابر فرسودگي در هنگام عبور ترافيك بدون جابجايي بيش از اندازه مي‌باشد.

4. اين‌ آسفالتها، روسازي متراكم و مقاومي ايجاد مي‌نمايند، كه دچار روزدگي قير نشده،

در آينده اثري از فشار ترافيك برروي آن مشاهده نمي‌گردد.

5. اين روسازي، بسيار بادوام و داراي سطح سرويس عالي جهت استفاده به مدت چندين سال مي‌باشد.  

 

 كاربرد و كارهاي اجرايي با آسفالت SBC:

  ويژگيهاي متعددي كه در خصوصيات مكانيكي آسفالت SBC مشاهده شده، موجب گرديده كه اين نوع

آسفالت در بسياري از موارد مشكل‌زا در پروژه هاي عمراني مورد استفاده قرار گيرد. 

در ذيل به مهمترين كاربردهاي اينگونه آسفالها در صنايع مختلف پرداخته مي‌شود:

 

1-استفاده در روكش راهها:

آسفالت SBC براي روكش خيابانها و بخصوص مناطق بحراني كه داراي حجم ترافيك بالا و يا بار محوري زياد مي‌باشند،‌بيش از پيش مورد توجه متخصصين و كارشناسان قرار می گیرد. با استفاده از آسفالت SBC در روسازي مناطق صنعتي،ايستگاههاي اتوبوس، تقاطعات اطراف ميادين و خيابانهاي پرترافيك شهري و بين شهري،سراشيبيها و راههاي كوهستاني مي‌توان از بوجود آمدن پديده موج برداشتن آسفالت جلوگيري به عمل آورد.

همچنين در جاده‌ها و مناطقي  كه وسايط نقليه سنگين عبور مي‌كنند، بخصوص در مناطق گرمسير، كاربرد اين مصالح كمك شاياني در جهت جلوگيري از خرابي ناشي از گودي چرخ مي‌كند. به جهت غيرقابل نفوذ بودن،‌اين مخلوط مي‌تواند در روسازي مناطق پرباران مورد استفاده قرار گيرد و طبيعتاً از ضايعات ناشي از نفوذ آب به داخل روسازي جلوگيري به عمل آورد. نظر به اينكه تعميرات،‌لكه‌گيري و ترميم روسازيهاي خراب شده يكي از معضلات مربوط ب نگهداري راه بخصوص در  مناطق پر ترافيك- كه قطع تردد مشكلات عديده ترافيكي به بار مي‌آورد- مي‌باشد. با استفاده از آسفالت SBC ، اجراي عمليات رفع معايب روسازي با سرعت و كيفيت قابل‌توجهي امكان‌پذير است.

 

2- محل پايانه‌ها و ايستگاههاي وسايط حمل و نقل سنگين :

روكش آسفالتي متداول در محل پايانه‌ها و ايستگاههاي وسايط حمل و نقل سنگين به دليل حركت كند و همچنين توقفهاي نسبتاً طولاني، اين وسايل به مرور زمان دچار پديده خزش گرديده، بعد از مدتي، تغيير شكلهاي موجي شكل و گوديهاي اثر چرخ در سطح روسازي آشكار مي‌شود. اين پديده در مناطق گرمسير، بحراني‌تر مي‌باشد.  همچنين در بنادر و اسكله‌ها كه عموماً سطوح از بتن ساخته شده كه دراثر تردد وسايط نقليه، دچار ساييدگي و نيز بروز تركها و شكستگيهايي در روسازي مي‌شود و يا اگر از آسفالتهاي معمولي جهت روكش اين سطوح استفاده شود، به دليل ضعف اتصال بين‌اسفالت و  سطوح دیگر،  به مرور در اثر شتاب و ترمزگيري كاميونها، آسفالت جمع شده، سطوح حركت، موجي شكل مي‌گردند.

 

  آسفالت SBC بدليل مقاومت بالا درمقابل خزش و همچنين چسبندگي قوي با  لايه‌هاي زيرين به عنوان يكي از بهترين روكشها تجربه شده است. استفاده از SBC  در بنادر علاوه بر موارد فوق به دليل ويژگي آب‌بندي SBC موجب حفاظت درمقابل عوامل جوي نيز مي‌شود.

 

3-استفاده در تونلها و عرشه پلهاي بتني:

آسفالت SBC باعث افزايش استقامت.‌دوام و مقاومت دربرابر تغييرشكل در اثر رد چرخ در تونلها مي‌شود. آسفالت SBC همچنين مي تواند دربرابر اشعه ماوراي بنفش و شوك حرارتي ناشي از تغييرات سريع حرارتي مقاومت داشته‌باشد. مشكل خرابيهاي ناشي از تغييرات حرارتي با استفاده از قير درياچه‌اي وچسبنده‌هاي پليمري تا حد زيادي قابل حل است.

 

4-استفاده در ساير روسازيها:

آسفالت SBC ، يكي از روسازيهاي موردپسند در سطح پياده‌روها و شهرکها و پارکها و سطوح مشابه خصوصاً در مناطق شهري است. يكي از بزرگترين مزاياي آن راحتي ساخت، تعمير ديرهنگام مي‌باشد. لازم به ذکر است که در این نوع مسیرها می توان از نوع رنگی آسفالت SBC نیز بهره برد .

 

مزايا آسفالت SBC  :

آسفالتهاي SBC  در سطح وسيعي از صنايع، زيرساختهاي اقتصادي و زيربنايي كاربرد دارند.

مهمترين مزاياي استفاده از آسفالتهايSBC  عبارتند از:

1.      مشخصات آب‌بندي:

2.      دوام: اين گروه از آسفالتها عمر فوق‌العاده‌اي را مخصوصاً در كاربرد بعنوان لايه مياني مثلاً لايه آب‌بند

        بين مصالح ساختماني از خود نشان داده‌اند و در شرايطي همچو پلها كه كار نگهداري دشوار مي‌باشد و

        روش مناسب ديگري وجود ندارد، ايده‌آل بنظر مي‌رسند. همچنين در اتوبانها، نتايج بدست آمده،

         مبني بر دوام و كارآيي بسيار عالي SBC است.

3.       استقامت: اين نوع آسفالتها در برابر تغييرشكل پلاستيك و تغييرشكل دائمي در دماهاي بالا مقاوم مي‌باشند.

4.      چسبندگي و كشش زياد: بدليل مصرف کمتر قير، اين آسفالتها از چسبندگي و كشش بالايي برخوردار بوده،

        تمايل خيلي كمي به ترك خوردن دارند. به همين دليل است كه لايه آسفالت SBC ايزولاسيون

        خيلي خوبي براي لايه‌هاي زيرين بشمار مي‌رود.

5.        انعطاف‌پذيري:.

6.      مقاومت سايشي بسيار بالا:.

7.    حساسيت كمتر در برابر عوامل جوي:

8.    هزينه نگهداري كمتر:‌نگهداري اين قبيل آسفالتها بسيار ساده و اقتصادي مي‌باشد.

9. انطباق با شیوه های مرسوم ساخت آسفالت  

 

نقش SBC در بخش سنگدانه  آسفالت SBC:   

-          پر كردن فضاي خالي مخلوطهاي آسفالتي

-          كنترل فضاي خالي مصالح سنگي

-          افزايش سطح تماس مصالح سنگي

-          افزايش سختي مخلوطهاي آسفالتي

-          افزايش چسبندگي مصالح به يكديگر

-          افزايش مقاومت مكانيكي مخلوطهاي آسفالتي (برشي، فشاري و ضربه‌اي)

-          کنترل حساسيت حرارتي مخلوطهاي آسفالتي

-          افزايش مقاومت دربرابر عريان‌شدگي آسفالت

-          افزايش عمر آسفالت و كاهش كهنگي و فرسودگي قير

-          كاهش تغيرشكل نسبي آسفالت

-          افزايش كند رواني و كاهش شكنندگي آسفالت

بايد توجه داشت كه استفاده از فيلر در آسفالت گرم، چنانچه از يك حد مجازي افزايش يابد، معايبي را در آسفالت بوجود مي‌آورد و در آسفالتهاي SBC  این مساله کاملا کنترل می گردد.

 

خصوصيات قير:

قير مورد استفاده در آسفالت SBC ، از انواع قيرهاي بدست آمده از تقطير نفت خام مي‌باشد و بنا به کاربرد هر نوع قیر در هر منطقه پودر SBC نیز کاربرد خواهد داشت

                

روش توليد آسفالت  SBC:

SBC همانند سیستم فیلر بعد از اسپری شدن قیر وارد میکسر کارخانه آسفالت می شود ودر زمان 25 ثانیه میکس آن با قیر و مصالح انجام می گردد. این عدد نشانگر این موضوع است که ظرفیت اسمی کارخانه آسفالت کاهش نمیابد. آنچه در این روش حائز اهمیت است واکنش شیمیایی بین قیر و SBC به همراه گرمای سنگدانه می باشد. این واکنش باعث شده خلل و فرج سنگدانه تا 70 درصد پر شود و عدد مارشال نسبت به نمونه معمولی 150 تا 200 بالاتر می رود و بدلیل ایجاد این واکنش شیمیایی فاصله حمل نیز افزایش می یابد. نکته قابل توجه برای کارفرمایان و پیمانکاران محترم این است که با توجه به کاهش 50 درصدی قیر مصرفی در آسفالت خروجی استرکشن تنها قیر به همراه 30درصد از SBC  اختلاط شده را نشان می دهد و 70 درصد SBC مصرفی به سنگدانه چسبیده و باعث پر کردن خلل و فرج می شود.

نتیجتا آنچه در شیت های آزمایشگاهی دیده می شود بطور مثال اگر در طرح بیندر در یک تن آسفالت 25 کیلو قیر مصرف شده است.درصد قیر در شیت آزمایشگاهی 3 نشان داده میشود. و راه کار این مسئله گرفتن طرح اختلاط با SBC توسط آزمایشگاههای مکانیک خاک میباشد، که در نهایت در طرح اصلی قیر بهینه بطور مثال 2.5 ومقدار SBC 2.5محاسبه می گردد.

 wet press 

 

 

 

 

  کارخانه آسفالت

 

 

مشخصات فني كارخانه آسفالت به ظرفيت 120 تن

 

1) سيستم تغذيه مصالح سرد

 

   1-1) تعداد سيلوها

4 عدد(دو سيلوي دودهنه)

·        ظرفيت هريك از سيلوها

 12 مترمكعب

   2-1) نقاله هاي تغذيه مصالح  

 

تعداد نقاله هاي تغذيه مصالح

4 عدد

·        نقاله تغذيه شماره 1

 

              طول

5/1 متر

              عرض

50 سانتيمتر

              قدرت موتور(اروپايي)

1.5 كيلووات

              گيربكس دورمتغير

 

·        نقاله تغذيه شماره 2

 

              طول

5/1 متر

              عرض

50 سانتيمتر

              قدرت موتور (اروپايي)

1.5 كيلووات

              گيربكس دورمتغير

 

·        نقاله تغذيه شماره 3

 

              طول

5/1 متر

              عرض

50 سانتيمتر

              قدرت موتور(اروپايي)

1.5 كيلووات

              گيربكس دورمتغير

 

·        نقاله تغذيه شماره 4

 

              طول

5/1 متر

              عرض

50 سانتيمتر

              قدرت موتور(اروپايي)

1.5 كيلووات

              گيربكس دورمتغير

 

  3-1) تسمه نقاله انتقال مصالح

 

·        تعداد تسمه نقاله هاي انتقال مصالح

2 عدد

  تسمه نقاله 1

 

·        طول

12 متر

·        عرض

60 سانتيمتر

·        نيروي موتور(اروپايي)

·        گيربكس

5/5كيلووات

100 دور در دقيقه

 تسمه نقاله 2

 

·        طول

10 متر

·        عرض

60 سانتيمتر

·        نيروي موتور(اروپايي)

·        گيربكس

5/5كيلووات

100 دور در دقيقه

2)سيستم حرارت دهي وخشك كردن مصالح(دراير)

 

  1-2) درام عايق بندي شده خشك كن (دراير)  

 

·        طول

10/8  متر

·        قطر درام

212 سانتيمتر

·        نيروي موتورها(اروپايي)

11 × 4 كيلووات

·        تعداد موتورها

·        تعداد گيربكسها

4 عدد

4 عدد 45 دور در دقيقه

   2-2) مشعل خشك كن

 

     مشعل دوگانه سوز توربوجت

 

·        نوع سوخت مصرفي

گازوئيل يا مازوت

·        حداكثر بازده حرارتي مشعل

·        قدرت الكتروموتور

12 ميليون كيلوكالري در ساعت

11 كيلووات

3) سيستم جمع آوري غبار و فيلر موجود در مصالح

 

  1-3) فيلتر مولتي سيكلون

 

·        تعداد سيكلونها

25 عدد

   2-3) سيلوي فيلر و لوله حلزوني فيلر

 

           لوله حلزوني از سيكلون به الواتور

 

·        نيروي موتور گيربكس (اروپايي) 

   3-3) الواتور باكتي فيلر

·        تعداد باكت

·        موتور ( اروپائي )

·        گيربكس

3 كيلووات

 

 

70 عدد

5/7 كيلووات

100 دور در دقيقه

4-3) اگزوزفن

 

          اگزوزفن با نيروي گريز از مركز

 

·        نيروي موتور(اروپايي)

55 كيلووات

  5-3) دمپر تنظيم فشار داخلي

 

 

4) برج ميكس و اختلاط مصالح

 

   1-4) بالابر مصالح داغ

 

          كانال عمودي بالابر به همراه زنجير و باكتهاي حمل

 

·        طول كانال عمودي

16 متر

·        نيروي موتور(اروپايي)

·        گيربكس

15 كيلووات

100 دور در دقيقه

  2-4) سرند و دانه بندي مجدد مصالح

 

·        سرند مسطح

4 لايه

·        سطح هر طبقه سرند 5/1×5/3

جمعاً 18 مترمربع

·        موتور

11 كيلووات

   3-4) سيلوي چهارقسمتي مصالح داغ

 

·        تعداد سيلوها

4 عدد

   4-4) سيلوي فيلر و لوله حلزوني فيلر

 

          لوله حلزوني فيلر به ميكسر

 

·        ظرفيت سيلوي فيلر

2000 كيلوگرم

·        نيروي موتور(اروپايي)

·        گيربكس

3 كيلووات

100 دور در دقيقه

   5-4) سيستم توزين

 

           لودسلهاي الكترونيكي با دقت اندازه گيري بسيار بالا

 

·        تعداد لودسلهاي توزين مصالح داغ

4 عدد

·        تعداد لودسلهاي توزين قير

3 عدد

·        تعداد لودسلهاي توزين فيلر

3 عدد

           نمايشگر مقادير توزين با كيفيت بسيار بالا(ساخت ايتاليا)

 

 

   6-4) واحد ميكسر

 

          واحد ميكسر مجهز به صفحات ضدسايش با شفت دوبل

 

         ميكسرباموتور و بازوهاي اختلاط                                        

 

          بازوهاي اختلاط مصالح مجهزبه ناخنهاي

           ضدسايش وقابل تعويض

 

32 عدد

·        نيروي موتور (اروپايي)                      2 عدد

22 كيلووات

·        گيربكسها                                         2 عدد

63 دور در دقيقه

  7-4) سيلوي آسفالت گرم

 

           سيلوي آسفالت گرم مجهز به دريچه تخليه پنوماتيك

 

·        ظرفيت سيلوي آسفالت گرم

 

30 تن

5 ) مولد هواي فشرده

 

          كمپرسور هواي فشرده

 

·        ظرفيت كمپرسور

1500 ليتر

·        ظرفيت مخزن تحت فشار

·        قدرت الكتروموتور

 

1000 ليتر

11 كيلووات

6) كابين كنترل

 

         

          كابين كنترل مجهز به پانل اصلي كامپيوتري , تابلوهاي الكتريكي و سيستم اضطراري 

·        ابعاد كابين كنترل

2200 × 4500 ×  2400 ميليمتر

     تجهيزات الكتريكي ساخت شركت مولر

 

 

7) تجهيزات اضافي

 

   1-7) اويل هيتر (گرمساز روغني)

5/7كيلووات  - 900 دور در دقيقه

·        بازده حرارتي مشعل اويل هيتر

000 300 كيلوكالري

·        طول

3.50 متر

·        قطر

2 متر

·        عرض

2 متر

   2-7) فيلتر آبي

 

·        طول

11 متر

·        قطر

2 متر

·        عرض

2 متر

 

 

·        الكتروپمپ آب

11 كيلووات 4 اينچ

·        ظرفيت پمپ

100 مترمكعب در ساعت

 

   3-7) فلاسك قير

 

          فلاسك قير عايق بندي شده با روكش گالوانيزه

 

·        طول

11.5 متر

·        قطر

2 متر

·        ارتفاع

70/2 متر

·        ظرفيت 

000 50 ليتر

 

 

     

  پکینگ لیست كارخانه آسفالت و تجهيزات مربوطه

 

·           ظرفيت دستگاه 120 تن در ساعت با مصالح شكسته دانه بندي شده و رطوبت 3%

·           چهار عدد سيلوي ذخيره مصالح سرد هريك به ظرفيت 12 متر مكعب مجهز به فيدر نواري و

     الكتروموتور دور متغير (1.5 kwInvertor ) ساخت كمپاني LG

·           نوار نقاله 1 زير سيلو بطول 10 متر و عرض60 سانتيمتر با الكتروموتور4 كيلووات گاماك   1دستگاه

·           نوار نقاله تغذيه 2 بطول 12 متر و عرض 60سانتيمتر با الكتروموتور4كيلووات گاماك       1دستگاه

·           دراير(خشك كن)دو جداره با پوشش آلومينيوم بقطر212سانتيمتر و طول 8متر             1دستگاه

·           مشعل توربوجت به ظرفيت 000 000 12كيلوكالري با سيستم دوسوخته(گازوئيل ومازوت)1 دستگاه

·           سيستم جمع آوري غبار ( مولتي سيكلون ) شامل :

     ـ مجموعه كانالهاي مكنده و ارتباطي

     ـ مولتي سيلكون با 30 عدد سيلكون

     ـ حلزوني هدايت فيلر به الواتور فيلر با الكتروموتور گيربكس 3 كيلووات گاماك

     ـ فن سانتريفوژ ( اگزوزفن ) با الكتروموتور 60 اسب

     ـ دمپر تنظيم فشار

·                الواتور مصالح گرم از نوع قاشقكي زنجيري بارتفاع 16 متر با الكتروموتور 15 كيلووات گاماك

·                الواتور فيلر از نوع قاشقكي زنجيري به ارتفاع 40/13 متر با الكتروموتور 5/7 كيلووات گاماك

·                سرند تخت ويبره اي يا لنگي چهار طبقه با الكتروموتور 5/7 كيلووات گاماك

·                سيلوي ذخيره فيلر با حلزوني انتقال به ميكسر

·                سيستم توزين از نوع الكترونيكي كامپيوتري تمام اتوماتيك با 4 عدد لودسل مصالح ،       

     سه عدد لودسل فيلر( ساخت شركت راه ماشين با 3 سال ضمانت)  با نشانگرهاي مربوطه  

     ساخت كشور ايتاليا

·                ميكسر با صفحه ضد سايش ( قابل تغيير ، پنجه بازو با 2 عدد الكتروموتور و گيربكس هر عدد بقدرت     

·                22 كيلووات )

·                سيلوي ذخيره آسفالت به ظرفيت 30 تن با دريچه پنوماتيك

·                كمپرسور هوا 1500 ليتري با منبع 1000 ليتري

·                اتاق كابين به ابعاد (220×450×240 ) با تابلو برق و ميز كنترل طرح تله مكانيك ( كليه لوازم برقي

     از نوع اروپاي غربي (مولر آلمان ) همراه با سيستم EMERGENCY .

·                شيرهاي پنوماتيكي ساخت ايتاليا و جكهاي مربوطه ساخت كارخانه پارس ميباشد .

·                الكتروموتورهاي ظرفيت بالا از نوع ( گاماك ) با توان پائين

·                تجهيزات جانبي شامل :

-  فلاسك دو جداره قير به ظرفيت 50000 ليتر با روكش گالوانيزه و پشم شيشه 1 دستگاه    

    ـ   اويل هيتر به ظرفيت 000 500 كيلو كالري با پمپ سيركولاتور                     1 دستگاه

     ـ   فيلتر آبي